søndag 22. januar 2012

Det blå lyset er kommet tilbake



God søndags formiddag.

Det er minus 9,6 grader ute - flott blåfarge og det lysner i sør.

Nå er det tiden for det flotte blå lyset som kjennetegner januar måned. Det er utrolig vakkert!!!!!

Måtte ut med stativ og kamera i dag for å få det med i samlingen min. Jeg har vel noen 100 bilder med like motiv, men hvert motiv gir meg noe. Det er DET jeg kommer til å savne nest mest av oppholdet på Svalbard. Mest kommer jeg til å savne de flotte vennene jeg har vært så heldig å bli kjent med. Utrolig flotte mennesker. Litt vanskelig i begynnelsen - men du det har gitt uttelling senere. Her er det å gi og ta som gjelder. Ingenting faller "rett i hendene" på en. Her må det jobbes, med seg selv og omgivelsene mine.
Denne utsikten kommer jeg til å savne
Nå er det KUN en søndag igjen før jeg forlater øya for denne gangen. Meningen var at jeg skulle starte pakkingen til uken, men plutselig var jeg i full gang med pakking. Nå henger det ingenting tilbake på veggene som tilhørte meg. Det står 7 esker på gjesterommet - snart klar for sending. Adresseendring har jeg meldt fra, så pakkene skal komme hjem til mitt nærmeste postkontor.

Utenfor leiligheten går reinsdyret og leter etter noe å spise. Rart, for de stakkars gresstustene som stikker opp - har sikker blitt spist tidligere. Ser også at rypene har funnet noe å spise utenfor stuevinduet mitt. Det er ikke jeg som gir de mat - det er ikke lov.

Det får bli en kort blogg i dag. Skal ut på fototur senere. Må se om jeg klarer å fange mer blått lys.

Oi, jeg kan faktisk se Borebreen fra kjøkkenvinduet. Den breen ligger litt over 4 mil fra meg. NYDELIG!!!
Ha en flott dag.

2 kommentarer:

  1. Ja her så det kaldt ut, svalbard må være en fantastisk plass med mye natur.

    Ruben

    SvarSlett
  2. Vakre bilder! Ja, det har vært en utrolig flott formiddag i dag! Og nå er det nordlys ute! Ser for meg en flott kveld i Adventdalen. :-) Nyt de siste dagene her oppe!
    Klem fra meg

    SvarSlett