søndag 6. november 2011

Sør Afrika, Cape Town og omegn

Har nå prøvd å gå gjennom alle bildene som jeg tok på tur til Sør Afrika i oktober. Jeg har PRØVD, men DU det er mange bilder (KUN litt over 2 200 stk + filmsnutter). Noen er ødelagt pga idioten bak kameraet + en linsen som er ødelagt på det store kameraet. Det får bli som det blir.
Fersk løvespor
Internetten på Mac'en har jeg fått til igjen. Bare det holder til neste gang jeg prøver å bli ferdig med bloggen. Har alt mistet to blogger i dag.  Grrrr. Men, jeg får bare ta det som det kommer. Godt søndagen har noen timer til før jeg skal på jobb. Nå lagrer jeg utkastet titt og ofte, så da mister jeg ikke ALT - tror jeg.
Jeg får bare klatre videre i denne bloggen
Jeg vil fortelle om turen til Cape Town og turer i omegn.

Vi reiste fra Nelspuit ved Krugerparken med fly til Johannesburg. Så på billetten at vi hadde en hel time til disposisjon før flyet gikk videre til Cape Town - trodde vi. Vi landet i Johannesburg akkurat 20 minutter før neste flyavgang. Bagasjen var sendt helt frem til målet, ikke vi. Vi måtte sjekkes inn på nytt. Problem 1: noen av passasjerene hadde såååå god tid at vi kom til flyterminalen 5 minutter FØR flyavgang - uten setebillett. Så kom problem 2: "Hvor er bagasjen deres?" Den er videresendt til Cape Town, det er kun vi som må sjekkes inn. NEI, det gikk ikke an. Da var det 2 minutter siden flyet tok av, iflg billetten. Så var det å gå gjennom sikkerhetskontrollen. Og når du har dårlig tid, så er det ALLTID lang kø i slike kontroller. Da vi kom gjennom var det 20 minutter siden flyet tok av. MEN, vårt fly hadde mottatt bombetrussel i Durban, så flyet var 60 minutter forsinket. Vi kom med!!!! For en service British Airways stilte opp med. Til og med vi som satt bakerst i flyet fikk fantastisk service!
Table Mountain UTEN skyer
I Cape Town ble vi møtt av en blid mann. Han kjørte oss til Cape Town Lodge Hotel - 4 stjerner! Sentralt og flott hotell. Vi trakk fra 2 1/2 stjerne da sengene var knallharde og vonde å ligge i. Med andre ord, lite søvn men masse opplevelser i byen. Fantastisk frokostbuffet på hotellet, så vi gikk ikke sultne fra bordet.
Samme fjell MEN med skyer
Reiste til Kapp det gode Håp og fikk sett pingviner.

Om jeg sover? Nei, jeg hviler meg på store føtter
Rundtur i byen med buss. Mye flott å oppleve og se men og triste ting.
Fortsatt minner i byen om raseskille
Sikkerheten i Cape Town var god. Vi gikk ikke ut om kvelden, selv om det sto vakter på nesten hvert gatehjørne.

Neste gang får jeg skrive om Robben Island.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar