søndag 30. oktober 2011

Internett trøbbel

Nå skal du være glad du sitter foran skjermen og ikke sammen med meg. Å du jeg har kommet med mange rare ord........... Det mobile internetten på Macen fungerer ikke. Nå er jeg koblet opp mot hjemme pc og det skal være en skikkelig kjapp maskin, men DET hjelper ikke meg - så mye.

Gjett hvem som skal avsted til pc/Mac butikk i morgen for å få ordnet den *knurr* innstillingen på dippeduppen som gir meg conection med omverden? Må jo ha det i orden til jeg reiser opp igjen på tirsdag.

Jeg har hatt ferie - 3 ukers ferie, men ferie?  2 av ukene var i Sør Afrika. Runder vi store år, så reiser vi bort på dagen. Ingen som visste at dagen var mens jeg var på tur... Unntatt alle sms'ene som kom i løpet av dagen. I nesten en uke har jeg vært på hytta, har fått slappet av, men skuldrene henger fortsatt oppe på UT PÅ TUR!

Vi startet med 10 timer fly fra Frankfurt til Johannesburg. Ble lost inn på feil terminal og satt der og hadde det helt topp. Oppdaget brått at noe ikke stemte - i det hele tatt. Vi satt på A terminalen, men skulle gå fra E terminalen. I tillegg så måtte vi sjekke oss inn på nytt.

Da løp halte høns (vond fot) det som vi orket og kom AKKURAT da "Final call" ble annonsert. Vi kom til Nespuit flyplass og ble hentet der av en av turoperatørene (lokale) Så var det rett til Lodgen og de søte små øynene som hadde SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lyst til å teste lysstyrken, bråvåknet. FOR EN PLASS. Den danske guiden Anne møtte oss og forklarte av vi skulle på heldagstur morgenen etterpå - kl 05:15. Vi sover ikke bort sumarnatta. Vi var 5 netter i Pestana Kruger Lodge. Krugerparken lå rett over på den andre siden av Krokodille elven. Vi kom på den flotteste tiden av året. VÅREN! Dyrene klarte å "skremme oss" men 3 dager etterpå kom grønnfargen i full fart.

Pestana Kruger Lodge: Kanonflott plass. God mat, nok maur (selv om vi varslet), gode senger og VELDIG høflige folk! + noen MEGET rampete apefamilier. Vi lot apefamiliene være - så lot de oss være i fred.

Nå har vi sett ALLE de 5 store dyrene (Løve, Elefant, Bøffel, neshorn og LEOPARD) i tillegg til hundrevis av andre dyr.


Vi er gode og mette. Under treet ligger en flekket hyene
 Det var ikke noe soveferie vi var på. Hver morgen; OPP kl 04 - 04:30. Til sengs kl 21:30, maks 22:04. Og GJETT hvem som sov da. Smilene var krøllet over hele ansiktet.

Afrikasafari har gjort en kjempe jobb i Pestana/Krugerparken. Vi var på utflukter hver dag. 2 store safarier, hvor en av safariene var kun med Trekkfuglen og jeg + en FANTASTISK dyktig  kvinnelig fører. Takk Pat! Hun fant de 5 store dyrene før klokken var blitt 11 om formiddagen. (Ja, vi startet kl 05:00) Hun ble så ivrig at hun glemte nesten å gi oss pauser.


OBS, vi KLAGER IKKE heller det motsatte. Vi fikk oppleve ENORMT mye med henne.

Ja, Løven brøler og hvorfor?

*rødme* Ja ja, her skjer alt utenfor døren på safaribilen! Vi hadde DEN orkesterplassen.



Han her så vi ikke før han sto rett ved siden av oss. Heldigvis viftet han ikke så veldig med de store ørene. Det hadde betydd: jeg er sint.



Hvit neshorn. Du ser det på den firkantede mulen og at hodet går mot bakken. De spiser gress. Det sorte neshorn er mer spiss i mulen og spiser grener og løv.

Du kan tro jeg har lært mye om naturen. Jeg må ned igjen!

Kommer tilbake med opplevelser i Cape Town.................

See you!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar