søndag 1. mai 2011

Ny måned - nye muligheter

Teisten er kommet

Tenk, det er 1. mai i dag. Jeg har gått en god og forsiktig tur for å sjekke om ryggen holder - for det har den ikke gjort denne uken. Ryggen ga meg et skikkelig "gult kort" mens jeg satt og hjalp til med å fylle ut årets papir. KNAS sa det i ryggen og der satt jeg. Tårene klarte jeg å holde for meg selv, men gråfargen i ansiktet klarte jeg ikke å skjule - ei heller det flotte ganglaget jeg fikk. Stakkars kunden som var på besøk, den visste ikke hvordan den kunne hjelpe meg - men biter man tennene sammen, så går det.  Men, en gang forsvinner slike ting også - og i dag har jeg det bra. I stedet for har  jeg fått "husmor virus". Nå er hybelkaniner jaget på dør, klær vasket og lagt på plass i skapet. Vet ikke hva som er best/verst. 

Våren har kommet her. Det er +1 grad ute og snøen forsvinner i en forrykende fart. Eneste som ikke forsvinner er den HØYE snøhaugen utenfor min leilighet. Den KRYMPER, men utsikten min mot Borebreen er sterkt redusert. 

Stakkars snøskuter, den var ute på oppdrag i går. Snøen var så knallhard at beltet fikk ikke kjøling - så den "svettet" og jeg måtte kjøre meget forsiktig en stund. Det luktet ikke godt av maskinen, men så fant jeg løs-snø og da kom fart og kjøling med snø godt med. Jeg var på dugnad i går. Svalbard skimaraton gikk av stabelen og jeg var med som frivillig. Over 500 påmeldte skideltakere. Vi sto i overskyet vær mens deltakerne fikk flott vær under deltakelsen. Det deltok 520 stk, totalt.
Klar for servering
Min stasjon var bemannet med 4 personer som jobbet intens da skiløperne hadde rundet halvmaraton merket. Da var det å stappe banan i munnen på deltakerne, gi dem drikke - sjokolade, kjeks og mer å drikke.  Stakkars de som passerte oss, de gikk med buler på kinnene etter "tvangsforingen" vår. (De så ut som hamstere)
Bak fra venstre: M og SÅ
Foran fra venstre: A og A
Konkurranse løperne løp vi i møte for å gi dem sportsdrikke mens de var i fart. For meg gikk det veldig bra - en stund. Jeg "glemte" ryggplagen - helt til den la meg - bokstavlig talt - i bakken. Heldigvis var byens lege med, og han forte meg med noen pillere, så jeg sto der med et morsomt flir etterpå og delte ut drikke og mat. Det gikk så godt så!
Denne mannen fra Nederland ville ha sportsdrikk, isbjørnen - 5 kg- ville ha fisk..
Voksen mann med isbjørn på tur. M måtte snu seg bort for ikke å vise at hun gapskrattet
Regner med at det var siste tur med skuteren i år. Skuteren skal tilbake til leasingselskapet den 17. mai. Har hatt noen flotte turer - så jeg kan anbefale å leie/lease skuter istedet for å kjøpe en. Nå trenger jeg ikke å tenke på service eller lagrings plass. Når skuteren er levert, så er den ikke mitt problem lenger.
Vi sto i skyggens dal mens løperene gikk i solens rike.

Her er en som jeg tok på fersken da han tittet inn til meg. At jeg ikke kan få være i fred. Endelig en som viste meg interesse - men jeg likte ikke at han brukte øyenskygge.
"Er du der??"
Se på de flotte beina han har. Skikkelig Svalbard stegg. Rrrrrrrrr

Ønsker deg en fin uke. For meg blir det en meget aktiv uke. Det er noe å gjøre hver dag denne uken etter arbeidstid. Godt det bare er 5 1/2 mnd til ferien!

4 kommentarer:

  1. Håper ryggen er helt bra... stakkar deg, du må si fra så jeg kan komme å hjelpe :-) flinke deg som forer skiløpere med vond rygg..
    hilsen E

    SvarSlett
  2. Håper ryggen er god nå, tante! Og at du er tilbake "hjemme og heime" neste år! Jeg vil IKKE høre snakk om noe forlengelse!! ;-)Vi har hatt sommerlige tilstander hjemme. Fire uker med mer eller mindre strålende vær, spesielt sommerlig i påsken og de siste fire-fem dagene! Godt over 20 grader! Klem til deg!

    Vigi

    SvarSlett
  3. Jeg prøver igjen...
    Jeg har ikke hørt noe fra deg siden 2. mai. Jeg mangler 9. mai rapporten. Er det noe feil med maskinen min.
    Dagfinn

    SvarSlett