søndag 10. april 2011

Bruksanvisning - hva brukes den til??

Forskningsbåten Lance ute på oppdrag med marinbiologer - Isfjord
Jeg er nå en lykkelig (?) eier av en MacBook Pro. Fikk den på tirsdag fra Irland, så nå får vi se hvor lang tid det tar for å få tilbake tollavgiften. Har fått attestert at jeg bor her på Svalbard, og av den grunn skal jeg ikke betale slike avgifter.
Fritt syn til Pyramiden (den spisse fjelltoppen)
Nå har jeg sitter i flere dager for å få til internett tilgangen. Det har blitt litt røde kinn og røyk ut av ørene, men jeg har ikke sagt et stygt ord - høyt. Bruksanvisningen ligger pent ved siden av, men tror du de tar opp MINE problem??  Måtte låne internett tilgang hos A på onsdag for å koble meg opp for registrering. Lørdag var E så kjekk å låne meg internett tilgang for å PRØVE å få til Telenor sitt mobile bredbånd. Fortsatt kledelig rødfarge i ansiktet - litt brumming i ny og ne og så YEEESSSS! Der gikk det.
Her er baksiden av de samme stolene jeg tok bilde av i solnedgang  - forrige blogg
Skal prøve meg på bloggen via Mac'en i dag. Må bare finne utav tastaturet. Litt skifting av tegnsettinger osv, men det går - det går.

Har nå fått fantastisk lys om nettene og. Kroppen har begynt med ny omstilling. Søvnen er god men den varer bare i 5 - 6 timer. Kribler i kroppen. Da er det bare å stå opp, selv om det ble litt "sent" (les tidlig morgen) til køys. Pytt-pytt, sove kan vi gjøre en annen gang. Nå oppleves det spennende ting med stoor glede og litt kaos.  Jeg er inne i en veiledningsperiode som er MEGET hektisk. Men, nå er det snart påskefri.
R, vi bruker ikke solbriller kl 23:30 - eller gjør vi det??

Lørdag fikk jeg bli med på skutertur. Startet i bra vær men avsluttet i total white out. Ble LITT for spennende da jeg ikke visste om jeg kjørte oppoverbakke eller nedoverbakke.
R er her lokalguide for oss 7 som reiser på tur. 

Solen var så stor og rund i Todalen - men det var før White out'en kom
Som siste person i skuterfølget hadde jeg god utsikt bakover
Ellers stinker jeg som en bensinstasjon. Reiser rundt med reservekanne med bensin festet på skuteren. I går ville ikke korken sitte på og til slutt hoppet kannen av skuteren. Oppdaget jeg det? Nei, men en "ridder" på en vinrød Artic Cat kom etter meg og informerte at han hadde funnet en kanne uten lokk - men fortsatt noen liter bensin i den. Det var 10 liter da jeg startet. Kjørte ned - med skuteren, og hentet kannen. Jeg har lært at "noen liter bensin" LETT kan hoppe opp på skuterdressen og markere seg der. Humper i skuterløypen er morsom - en stund, helt til du kommer hjem og ser + kjenner at du er dynket av bensin på føttene. Nå har dressen hengt ute i frisk luft og jeg har måttet gå ut noen ganger da bensinlukten har vært ekstrem sterk. Får vel vaske dressen. Kanskje jeg må lese vaskeanvisningen først + ta ut alt som ligger i lommene.
A prøver seg som veiviser på Fritham
Smilet satt løst på A og E FØR white out - det snør, det snør - diddeli bom
Fardalen
Fantastiske farger på snø/isen - Fardalen før Longyearbreen
Da får jeg prøve meg videre på Mac'en for å se om jeg kan endre skrivebordsbildet til noe JEG liker. Photoshop CS4 har jeg ikke fått til, så litt vanlig pc + Mac = blogg.
Måneskinn over Alkehornet
Ha en god uke.
Her er en av grunnene til at klokken passerer 24 og jeg er fortsatt oppe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar