søndag 6. mars 2011

Nå kommer solen....... tror jeg.

Det er snart solfest uke her hos oss. Solen kommer tilbake til byen etter noen måneder ferie i Syden. Det skal bli godt å få se den runde skiven på himmelen som stråler ned over oss. Den 8. mars er det Solfest. Det begynner alt i dag, søndag. Utstilling på Galleriet + fotoklubben sine medlemmer som stiller ut egne bilder. Jeg har levert inn et bilde, så får vi se. Ordtaket er: "Den strengeste dommer er en selv" - så nå fant jeg ut at "Den som ikke våger - intet vinner".

Sol i Bolterdalen 5. mars 2011 kl 13:20
I dag fikk jeg dradd dyna av tre damer for å få de med på skuter tur. En var lett bedt, en annen hadde sportslige unnskyldninger (en liten stund) den siste så ut og trodde at det var "hjemmearbeid" vær.

Jeg så ikke problemet - været skifter så fort her oppe at du vet ikke hvordan det er før du går ut døren. Det var lett snø i luften, men himmelen var blå enkelte plasser. Det var de enkelte plassene jeg så. Tror du ikke at det ble 4 snøskutere på tur og 4 par øyner som glitret av fryd. Det var skikkelig morsomt!!!

Ut på tur - ALDRI sur. A + E + min skuter + M
Naturens kunstverk Fantastisk farge i isen (kalvet fra en isbre?)
Jeg har fått meg kontaktlinser for skuter kjøring. Har opplevd at brilleglassene har fått tykk is - to ganger. Da så jeg ingenting og det var vanskelig å få tint brillene. Ringte til optikkeren min på fastlandet og fikk oppsendt 30 par linser. En styrke for det ene øyet og en helt annen styrke for det andre øyet. Ja- så var det å huske hvilket øye som skulle ha hvilken styrke.

Eple-kjekk sto jeg på badet og listet på meg linsene. På det ene øyet så jeg GANSKE bra, på det andre ble jeg rett og slett full.................  Ok, det gikk slik det måtte gå - jeg byttet styrkene. Feil linse på feil øye. Du kan tro jeg så mye bedre etter at jeg hadde fått rett linse på rett øye.  Problemet nå er at jeg ser ikke hva jeg skriver. Har ikke lange nok armer.........

Her kommer solen - kl 10:35 - 6. mars 2011 - Longyearbyen i sikte
Det kommer til å bli en spennende uke. Solfest uken har mange flotte innslag. Skal på revy, på Hellbillies konsert, utstilling + forhåpentlig noen skuter turer. Godt å ha noe å gjøre!


Perlemor skyer over Longyearbyen. FANTASTISK syn

J. sjekker opp snødamen.
Humre-humre, nå kommer det 32 snøskutere i følge + en stor tråkkemaskin etterpå for å kjøre til sporene.

Nei, jeg får bake brødene jeg har satt til heving. De smaker best de som du lager selv!

Ha en flott uke! Solbrillene er pusset og klar. Bensinen er på skuteren og jeg er KLAR!

2 kommentarer:

  1. Gleder meg alltid til søndag da vet jeg at i dag kommer det liv fra dama i nord.

    Kos deg... Ser ut som livet er herlig der nord!

    Monika

    SvarSlett
  2. Heisann du :-)
    Lenge siden sist! Mange flotte bilder - og ikke minst kjekke "historier". Gøy å se hvordan det går med deg der i nord.

    Monica

    SvarSlett