søndag 23. januar 2011

Passord og andre ting jeg glemmer

Good day, som vår tidligere statsminister sa. Det er kjekt å "se" deg her!

Nordlys over Dirigenten (Operafjellet)
I dag skal jeg snakke om HUSKEN - eller rettere sagt TEFLON husken min. Jeg kan ennå huske at jeg har spist middag, så jeg slipper å sulte ihjel. Husker og på å jobbe + andre nødvendige ting. Men SMÅTING/uvesentlige ting er jeg heller dårligere å huske på. Jeg mener det er småting/uvesentlige ting - men det er ikke sikker DU mener det.

Min kjære - tålmodige - kollega, han har oppdaget at jeg har mikro teflon hjerne. Jeg trodde ikke jeg hadde hjerne i det hele tatt, det sies at den som er tom i hodet - ikke får hodepine. Jeg har ikke hodepine. MEN, min kjære kollega - HAN husker. Han husker TIL OG MED klokkeslettet han svarte på spørsmålet mitt - for 5 måneder siden, kl 14:37 - da hadde jeg spurt om AKKURAT det samme. Og hvis jeg er så dum og prøver meg EN GANG TIL med AKKURAT DET samme spørsmålet 2 uker senere, så får jeg vite hvor David kjøpte det sure ølet. Jeg er ikke verd tomflaske verdien en gang. (her har vi ikke pant - så det betyr at jeg ikke er verd noe!) Jeg smiler og har det helt topp. Går rundt med en liten notat blokk og noterer det som blir sagt - legger så det inn i en egen arbeidsmappe på pc'en- for å kunne tas frem 3 uker etterpå. Da slipper vi å få en frustrert kollega og ei som føler seg som en idiot.

Vel, nå kom lappen godt med. Jeg klarte ikke å logge på denne bloggen. Jeg visste passordet, men maskinen ville ikke ha det. Har prøvd flere ganger - men måtte så "krype" til jukselappen med passord. NÅ er jeg inne.

Sånn, det var nok klaging på husken. Forresten, hva var det jeg begynte med???  :) Tuller.

Det begynner å bli lysere. Sarkofagen i bakgrunnen med Huset restaurant nede til høyre
Har hatt besøk fra fastlandet. (og jeg fikk fri fra jobb............)Kjempe koselig besøk. Fredelig og rolig besøk. Masse god mat, kortspilling (gjett hvem som tapte??? - JEG - ble litt sur) turer i mørket (det er fortsatt mørke tid) + Evergood kaffe og DVD besøk - nå er jeg jammen alene. Stillheten er øredøvende. Kjørte trekkfuglen til flyplassen sammen med A. Da hadde vi spist litt home-made-pizza før vi 3 kjørte til flyplassen. De kan jo ikke reise til fastlandet sulten! Nå spiser jeg rester. Smaker like godt!

Gruve 1 fjellet med stolene i lyset
Fotografering: Tja, det har helst vært dårlig.  Har noen bilder jeg har tatt - sist helg (uke 2) Vi går mot lysere tider og i dag så jeg utviklingen. Det er faktisk 4 timer lysere enn det var sist søndag. Den "blå tiden" er på vei tilbake.
Måneskinn over Hiortfjellet


Grønt nordlys over gruve 5 fjellet

Transportsentralen med A som modell. Her kom kullet inn fra gruvene.
Ellers, så venter jeg på nytt pass  - jeg har tatt bort et mellomnavn + passet mitt hadde fått ufin behandling av passleserne i utlandet. Det sprakk i limingen. Jeg ble nesten et løsbladsystem. (gu så morsom jeg er.......)
Samtidig har jeg fått lov til å få ajour førerkort. Nå kan jeg føre snøscooter, traktor med og uten henger, moped 50cc + tråbil....eller var det vanlig bil??? Det er så kult å få slike dokument utstedt her oppe.  Sysselmannen, det er litt mer enn politimesteren............

Nei, jeg får bli ferdig for denne gangen med bloggen. Jeg har fått nytt slumreteppe i gave fra A.D i veiledning - Stavanger. Hjemmestrikket hvitt slumreteppe. Har alt prøvesittet det men er nå klar for å prøvesove i det................. A.D - Tuuuuuuuuuuuuusen hjertelig takk for det flotte strikke teppe! Det har tatt lang tid å lage, det er nyyyyyyyyyydelig. En ekspert så på teppet i dag og hun ga god attest til deg!

Nei, skal vi prøve å gjøre noe fornuftig nå??? Hva var det jeg skulle huske på???????????????????????????????????????????????????????? Arrrrrrrrrrrrrrrrg.
Tørketrommelen? Støvsugeren? Vaskebøtten? Sofaen? Slumreteppet? JAAAAAAAAAAAa sofa + slumreteppe = linselus spesial.

zzzzzzzzzznakkes.

2 kommentarer:

  1. Har tenkt så mye på deg i helgen..brått tok jeg telefon for å ringe, men la den fra meg da klokken viste nesten 2400...Linseluser sover jo :)
    Har til og med vøre inne og sjekket billetter opp til Svalbard, men får se neste vår..
    Ha vøre kjøle artig da!

    Brått ringer jeg en dag... kos deg!

    Monika

    SvarSlett
  2. Ikke lenge til 17.februar. Da er mørketiden slutt. Allerede om to måneder er det lyst hele døgnet! Hold ut kjære tante! Sola er på vei til deg! :-)

    SvarSlett