lørdag 8. januar 2011

Jeg har fått meg KATT

Godt nyttår til dere alle!

Har vært på fastlandet og feiret jul med broderen. Det er herlig - fredelig og god mat & drikke. Denne gangen var julefeiringen amputert - jeg skulle opp igjen til Svalbard. Ikke at jeg grudde meg, men tiden flyr så alt for fort. Det var så mange du skulle truffet mens du var hjemme. Noen fikk du truffet, andre måtte jeg si "sorry". Var veldig trøtt da jeg kom til fastlandet og trengte å komme "heim" (til hytta) for å lære å kjede meg - sette ned tempoet.

Det jeg fikk sett var at det var like flotte farger på fastlandet som vi skryter å ha her oppe. Tror bare at vi ikke "ser" det på samme måte når vi går oppi det. Her oppe er det så fantastisk, for da har du blitt ferdig med polar natten (mørkt 24 timer hver dag i 3 1/2 mnd). Nå går vi mot LITT lys om dagen, men det er ennå noen måneder til midnattsolen gjør sitt inntog. Faktisk er det godt med mørke tid og.  Vi går i "hi" og slapper av. Det blir gjort mye for oss fastboere her på Svalbard. Flere foredrag om alt fra plankton til bøker som vi leser osv

Ja, det var KATTEN jeg har fått. Store søster har funnet ut at jeg må ha en alternativ katt enn den som er bosatt hos naboen på hytta. Du har sett bilde av DEN gutten som skulle ha mat og kos hver dag jeg var på hytta.
Hunter - naboens katt
Nå har store søster funnet alternativ katt. Han heter Timber. Kastrert hann katt (tror jeg).  Han er søt, spiser  lite - leker mye, men er litt redd for bordkanten. Til orientering: Det er STRENGT ulovlig å ha katt i Longyearbyen pga rabbies. Oppdager de katt, så tas den ad dage uten spørsmål. Hva de gjør med katteeieren er ukjent. Bot blir det og kanskje utvisning fra øya. Hund har du lov til å ha, så sant den er vaksinert for rabbies.

Ja-ja, alt er en overgang, sa reven da han ble flådd...... Timber kan nok lære seg å like bordkanten etter hvert. I dag, lørdag, må han nok vike litt. Får pizzabesøk. Vet ikke om han får lov til å sitte i vinduet da naboene kan se Timer og "sladre". Han får nok sitte i bokhylla mens besøket er der.
Ellers, så har jeg fått "husmor-virus" i dag. Jeg har faktisk bakt 2 brød i dag, vasket gulv, vaskemaskinen går tur på badet, kjøpt nye selskinn støvletter + noe godt til pizzaen i kveld.

Ellers venter jeg besøk av "trekkfuglen" som kommer om litt under 2 uker. Stakkars henne, hun må bli med på foredrag og andre lokale ting her oppe. Fordi om hun er gjest, så må hun oppføre seg som en som liker å være på Svalbard.

Har jeg sagt at jeg er veldig glad i de vennene jeg har her oppe og de jeg har hjemme?  Det er jeg! Jobben er så som så, men etter kl 16, så har jeg det kjempe hyggelig.

Take care! SNAAAAAAAART får vi se sol lyset!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar