onsdag 8. desember 2010

Teflon husk.........

Sitter i hytta og ser på snøen som daler ned, ikke i skjul - men helt åpen lyst.

Kattemor ligger og nyter at hytteeieren har juleferie. Hun har flyttet inn hos meg - med sin sønn. To flotte katter som holder meg i aktivitet. Til og fra matfat og mye kos. Har fått noen flotte røde kloremerker på hånden, men det er bare for å "merke" meg.

Har fått tak i leiebil. Mitt søskenbarn T har ordnet det for meg! En liten Polo VW, automatgir. Jeg smilte da jeg så at jeg var større (høyere) enn bilen. En liten hissigpropp av en bil. Greit å prøve forskjellige biltyper, så vet jeg hva jeg skal kjøpe når jeg kommer hjem igjen.

Var ute med kameraet forleden dag for å få bilder av dagslyset. Har sett solen og satt ute en stund og drakk kaffe. Det er kjølig vær, men det føles varmere enn på Svalbard. Det er ikke vind her, det er det der oppe.
Angående teflon husk, jeg glemte å ta med meg kortleseren for å få overført bilder fra kameraet til bloggen. Kortleseren ligger i leiligheten på Svalbard og jeg er her.

Nå har jeg 3 ukers ferie på fastlandet. Reiste rett HEIM for å få sove og slappe av. Har blitt vekket to morgener kl 05 av kattemor. Hun mjauet så høyt at jeg ble vekket av henne. Da var det tid for kattefrokost og masse kos. Jeg lengtet tilbake til sengen og varm dyne, men den gang ei. Hun var selskapssyk og hadde behov for mye kos. Resultatet var at vi begge gikk og la oss under en lunken dyne.

Bildene jeg skulle lagt ut på bloggen er "dessverre" (for dere) limt fast på netthinnen. Det er godt å være borte for å se de daglige tingene vi har rundt oss. Vi har faktisk flotte motiv og farger rett rundt oss, men vi ser de ikke. Alt blir en vane og vi bør komme oss bort for å se at vi har det ikke så verst her hjemme heller. Ordtaket "Øst-Vest-Hjemme best" stemmer. Vi må bare våkne opp og se oss rundt.

Take care! Kommer brått tilbake med noen bilder.

1 kommentar:

  1. Klem til deg, Tante! Synd det ser ut til å klaffe dårlig med en tur nedover, men det får vi ikke gjort noe med! ;)

    Det er i hvertfall kjekt å lese hvor mye du koser deg og nyyyter freden der nede på M!

    Og me talast uansett!

    Klem fra Vigi

    SvarSlett