søndag 31. oktober 2010

Vintertid på Svalbard

Nå er vintertiden satt inn - også på klokken.  En time tilbake, åh jeg liker det!  Nå er det skikkelig blå tid her oppe.  Sitter ved frokostbordet og ser ut på den blå fargen som dominerer lyset.  For meg er dette helt nytt.  For de som har bodd her oppe en stund er tiden akkurat som den har vært før.  Har de begynt å ta naturens farger som en selvfølge??  En slik malerpensel som er benyttet her oppe i nord området, er helt unik. Håper at ikke JEG blir slik.  Naturen er bare helt fantastisk.  Har fått ennå større respekt for den og setter pris på det jeg får oppleve.

Var ute i går for å fotografere siste rest av rosa og blå lyset, men det gikk ikke så godt.  Stativ er et must og tålmodighet en selvfølge.  Det er skikkelig kaldt når vinden blåser fra alle kanter, så nå har jeg kjøpt mer varme klær.  Nå er jeg like bred som høy! Har aldri brukt så mye lue i voksen alder som nå.  Håret er elektrisk og står rett opp - enten du har lue på eller ikke.  Håret blir mer og mer grått, men det har vel med alderen å gjøre.

Måneskinn over Operafjellet
Tørr luft gjør at det gnister av deg når du tar i kjøkkenbenken eller tar av deg jakken. Pytt-pytt, det kunne vært verre.  Et lite støt i ny og ne gjør at du og hjertet ditt får litt ekstra trim.

Solnedgang
I dag skal jeg bli med fotoklubben på noe som heter "Foto Maraton". Da er det å pakke ned lue, votter, finlandshette og tykke sko.  Fotostativet skal og få lov til å bli med.

Utsikt mot Pyramiden
Nå får vi se hvor lenge jeg klarer å holde "liv" i bloggen.  Uten bilder, er det ikke en bra blogg.

Hundesledetur under Tenoren - Operafjellet
Brått dukker jeg opp igjen! 
Ringselen følger nysgjerrig med, hva gjør du?
Ingen bilder er benyttet før!  Alle er tatt i uke 43.

3 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder!
    Nu längtar jag ännu mera tills planet går imorgon mot Longyearbyen. :)

    SvarSlett
  2. Velkommen opp til Longyearbyen. Husk varme klær!

    SvarSlett
  3. Nå har jeg koooost meg inne på bloggen din i en god time. Har sett igjennom mange av innleggene, de fleste hadde jeg lest, men det var også noen spredte innlegg som hadde gått meg hus forbi! En fantastisk blogg med fantastiske bilder!

    Du må ta vare på deg selv fremover og så er det jo bare 4 uker til du kan kose deg i fedrelandet igjen.

    Klem fra Vigi

    SvarSlett