søndag 17. oktober 2010

Innsamlingsauksjon

Nå har jeg vært på den store "happeningen" her på Svalbard. Innsamlingsauksjon for Flyktninghjelpen (Norwegian Refugee Council) med mange objekt som skulle auksjoneres bort.  Kom hjem med en pose med DVD filmer, så nå kan mørketiden komme - hvis jeg bare får tid til å se filmene....  Det kom inn nesten kr 540 000 på auksjonen.

Her er det mye som skjer om kveldene. På jobb går det greit, men fritiden er aktiv.  Har fått opplevd flere kvelder med flott lys og farger, så kameraet og jeg har vært på tur.  Heldigvis har jeg foto stativ med meg, så selv om jeg har stått og blitt kald, så har kameraet fungert bra.

Den rosa fargen går nå mot blå.  Solen har begynt å si "takk for i år" og vi går nå inn i den mørkeste tiden - Polar natten.  4 måneder med "natt" døgnet rundt.  Ser at jeg er LITT tung å komme meg ut av sengen om morgenen - men det går ennå.

Snøen daler flott ned ute, har alt vært og fjernet snøen bort fra inngangspartiet mitt.  Motorvarmeren har fått lov til å stå på da det er rundt 5 kuldegrader ute.  Hører at de lover ennå kaldere vær, så vi får ta det som det kommer.  Har endelig fått opp passasjerdøren bak meg, den var dypfrossen og isen lå tykk i døren.  Fikk ristet døren åpen på vei ut Adventdalen mens jeg kjørte.  Forsto ingenting da jeg plutselig fikk kupelyset på mens jeg kjørte.  Lampen viste at døren bak meg var åpen, og det var den. 
Ha en fin uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar