søndag 3. oktober 2010

Høstvær uten trær


Det er utrolig hva du oppdager du savner når du bor i en ørken.........  Nå savner jeg lyden av blader på trær, suset og irritasjonen når bladene fyker rundt på terrassen midt på natten.  Har funnet ut at jeg ikke skal klage de første ukene jeg kommer hjem og ser bladene rasler rundt på terrassen.  Det er en lyd som hører til, som vi - dessverre, ikke setter pris på.

Det er høst her oppe nå.  Nå har det begynt å bli skumring i 17 tiden.  Lysene tennes og stearinlysene brenner.  Jeg har til og med fått "harry-lys" (henge lampe midt i vinduet - en lampe pr vindu)  Holdt på å le meg utfor da min søster kjøpte slike lamper til sin sommer residence. Sånn skulle ikke JEG ha... Nå har også jeg slike lamper.  Her trengs det MYYYYYYYYYYYE lys. 

Våget å vaske vinduene i går.  De har ikke sett ut - eller var det inn de ikke så????  Jeg har vasket de på innsiden, men å stå 6 meter under vinduene og vaske er ikke helt min stil.  Husmorvindu er et ord som det står i vinduskarmen.  Jeg er ikke husmor, så jeg vet ikke hva det betyr.  Har en gang TRODD at jeg visste hva husmorvindu betydde : Åpne det innover og vaske vinduet pent på utsiden -  fra innsiden. Da jeg åpnet et slikt vindu så sto jeg med vinduet i hånden (HELE VINDUET) - det var kun en liten hengsle som holdt det på plass.  Måtte ringe 911 - eller var det 110 for å få tak i en tømmermann. Tømmermannen kom til leiligheten og hjalp meg. Husker ennå at jeg betalte regningen med GLEDE.  MEN, den opplevelse skulle jeg ikke ha om igjen.  Jeg åpnet dette vinduet forsiktig, så at det lå flatt i luften ( og det er da tankene kommer;  Hva gjør jeg hvis jeg ikke får vinduet tilbake eller tenk hvis det faller ut......) Så snudde jeg det litt til og KLIKK der hadde jeg utsiden på innsiden.  Vasket med et lykkelig smil og fikk vannet vekk med nal og skikkelig tørke håndkle.  Så var spørsmålet:  Det gikk greit en vei, hvordan gjør jeg det motsatt vei.  VINDUET STO I LÅS!  Hjelp,  Litt famling i vindusrammen og en litt blå finger, så fant jeg utløseren.  Tadaaaaaaaaa - rene og flotte vinduer! 

Sol på Hjortefjellet
Ellers har jeg kastet meg på Spinning bølgen.  Tenk, sitte på en sykkel og tråkke og tråkke uten å komme av flekken. Og så SVETTER du jammen og.  Hadde det vært en dynamo på sykkelen, så kunne vi produsert strøm. Hadde sikkert fått lov til å ta den strømmen med meg hjem. Ikke sant brodern? Du får jo overskudd strømmen utlevert i spiss pose fra din arbeidsgiver........  Akkurat like sant som at jeg ikke betaler skatt! 
Tror jeg må slutte med slike aktiviteter. Jeg blir så veldig humoristisk av meg.  Jeg blir mest en sit-down komiker - ikke stand-up.

Ellers har jeg lært en viktig ting på jobb; ikke to trykk på mellomromstasten etter et punktum. Det er greit når de leser gjennom vedtakene jeg skriver (som jeg aldri har skrevet før), men når punktum og mellomromstasten ikke er helt venner, da blir det LITT pirket. Innholdet er jo likt, kun et lite hull for mye.

Godt det kommer besøk fra fastlandet på torsdag.  H, du er så hjertelig velkommen.  Her oppe er det nå høstferie (de begynte jo nettopp på skolen) Hadde vi høstferie????  Tror vi hadde en dag potet ferie. Nå må de ha en hel uke.  Ikke trenger de å rydde i løv og grener.  Sukk.  Jeg er så enormt poetisk eller var det patetisk?  Nei, jeg får flytte meg fra kjøkkenbordet til stresslessen og lese videre i boken Øya.  Har lest ut 2 bøker denne helgen. 

I dag testet jeg ut om pannekaker med bacon smakte like godt her oppe som hjemme i byen: TOVI - de smakte like godt................

 Da er det nok en uke med publikums vakt/service. Blir så trøtt etter en slik uke. Savner de to som var her sist uke. Det ble så stille etter  dem. Kom snart tilbake!
Transportstoler fra gruve 6 - kull

1 kommentar:

  1. Mmmmm, fleskepannekakene dine er så gode, TT!

    Kjekt å få følge deg på bloggen! :D

    SvarSlett