søndag 12. september 2010

Solnedgang og båt tur til Bore breen

Nå har vi fått fantastiske foto motiv - solnedgang i forskjellige farger.  Har et bilde på veggen i min leilighet som viser landskap i rosa farge.  Tenkte ikke over at det var reell farge, så bildet henger fint på kjøkkenveggen.  Rosa landskap, ja - særlig.

Fredag skulle vi på båt tur for fastboende på Svalbard.  Det går mot slutten av charter turer på Isfjorden, så vi bestemte at det var en fin måte å gjøre noe kjekt en fredag kveld.  Da jeg fortsatt ikke er sjø sterk, så var det å spise en sjøsyke tablett.  Det er rart, hver gang jeg har tatt en slik pille, så er havet helt flatt.  Det var det denne fredagen og.

Men, den båtturen vi skulle ut på - gikk ikke da det var alt for få beboere som ville ut en fredags kveld.  Vi fikk meldt oss på en annen tur - til Bore breen (drømme målet mitt).  Den skulle gå.

Varme klær og fotoutstyr i ryggsekken, vi var klar.

Tror jeg lar bildene fortelle hva jeg virkelig fikk sett:


Fargen rosa begynte forsiktig og jeg ble mer og mer overrasket over farge sammensettingen.  Kveldslyset har så vidt begynt å bli rosa.



En "liten" isbit fra isbreen. 

Den rosa kvelden ble mer og mer intens

Helt utrolig, klokken er rundt 22:15

Dette er det siste bildet jeg klarte å ta før vi satte full fart hjemover.

Nå skal vi på kino og se Orions belte - fra Svalbard.  Kinoen skal flyttes fra Huset til Kulturhuset.  Filmen skal være avskjeds filmen hvor vi som er fastboende skal få se den gratis.

Tåken ligger tykk og god i dalen.  Noen av fjelltoppene ser vi har litt sol ennå, men vi går mot mørketiden nå.

Jeg har fått ny bil, en Toyota Rav 4 - sort, så nå kjører jeg svart  Ha-ha-ha.

Da blir det et par dager med vakt tjeneste, for nå går snart tidsfristene ut.  Skatten skal ut og vi strever for å bli ferdig.  Det får gå som det må gå.  Vi har og ute en ny stilling på jobben.  En av mine kollegaer skal hjem for godt til jul.  Blir spennende å se hvem som trer inn i hennes stilling.

Litt mat må jeg ha før kinoforestillingen.  Håper vi får plass.

Snakkes!

3 kommentarer:

  1. Nydelige bilder du viser oss her...
    Å nå blir fargene bare finere og finere..
    ukens utfordring...få bilde av reinsdyr i solnedgang... :)

    monika

    SvarSlett
  2. Jeg får prøve å gjøre et slikt "scoop". Nå så jeg nettopp polar reven i full pels skifte. Nå har den hvite fargen begynt å komme frem. Det er vinter. Klokken er nå 22:05 og det er fortsatt lyst ute.

    SvarSlett
  3. Sykt varkre farger, linselus! Er dypt imponert både av bildene dine og av naturen. Det er en fin tid der oppe nå i brytning mellom høst og vinter!

    Ha det fint så lenge!

    SvarSlett