søndag 5. september 2010

En sommer er over.......

To ukers ferie er akkurat en uke for lite!  Nå er det "bare" 3 måneder til neste ferie.

Kom hjem for å pakke sommerklær i kofferten - turen skulle til Rhodos.  "Trekkfuglen" hadde invitert meg med på tur for å få D-vitaminer før vinteren setter inn for fullt på Svalbard.

wet-wet-wet
Avreisen til Rhodos gikk tidlig søndags morgen - heldigvis hadde broderen lånt meg bilen sin, så jeg kom meg ut til flyplassen til rett tid.  Godt å ha gode søsken!!!  Klemmer alle 3 med et stort smil. (a big hug)

Fantastisk farge på Middelhavet. Tyrkia i bakgrunnen
Vi reiste fra + 9 grader til +30 grader.  Ble innlosjert på et greit hotell, ikke langt fra gamle Rhodos by.  Rett rundt hjørnet lå en restaurant som ble vår "stam" restaurant.  Koselig betjening og kjempe god mat. Vi slapp å bestille mat, de fant meny til oss. 

Stamrestauranten vår
Hver dag gikk vi turer slik at jeg ikke skulle bli solbrent (jeg brukte faktor 25 - 30).  "Blekansiktet" fikk litt farge på kroppen og mange gå kilometer på sandaler. 

30 - 40 varmegrader ER varmt. Aircondition in natura
Reiste og på en tur til Rhodos eldste by Lindos.  DER var det varmt. 

"Trekkfuglen" i skyggen på Lindos
Vi kom hjem til Norge kl 04:10 mandagen etter - til kjølig morgen.  Jeg hentet bilen og kjørte hjem.  Parkerte kofferten på gangen og ryddet unna skitne klær.  Etter en god frokost var det å hoppe i bilen for å kjøre sørover - og HEIM.

Spørsmålet som dukket opp på turen nedover; kjenner kattene meg igjen?  Det er jo over 3 måneder siden jeg var der sist.

Kattene kjente ikke igjen bilen, men de kjente igjen stemmen min.  Plutselig sto de i matkø utenfor døren.  Kattemor holdt på å krype ut av sitt gode skinn da hun så meg.  For første gang "snakket" hun høyt til meg.  Tårene rant på kinnet mitt da jeg forsto at jeg var litt savnet!

Den ene av kattemors unger har nå selv blitt mor.  Hun har to små nøster som ikke kommer for å få kos.  De bor i garasjen hos naboen og jeg så de så vidt da de løp for å gjemme seg.  Kvelden etter, så hadde hun (Lillemor) flyttet kattungene ned til meg.  Da var det å servere middag fire ganger om dagen.  Lillemor kom og ga beskjed at det var mat tid.

Mons nyter livet. Bare se - ikke røre!
Tok en god fot tur for å høre bladene risle på trær og elvens lyder.  Vi har ikke trær på Svalbard, så savnet etter naturens lyder viste seg å være stort.  Det er første gang jeg har SETT trær og blader, ellers er de "bare" der.

Var innom kollegaer i sør og i byen.  Godt å se de igjen.  Savner ikke jobben, men savner kollegaene!!

Kofferten er nå pakket.  Krisen oppsto på fredag da jeg "prøve pakket".  Kofferten var for liten.  Da var det tid for besøk på Posten og der fikk jeg tak i en eske som jeg kan sende ting opp i.  Syklet ned til byen med en eske på litt over 7 kg (kjekt å ha) og fikk den sendt.  Nå veier kofferten, ifølge badevekten, 19,5 kilo. (maks 20 kg).

Det er utrolig å skrive følgende:  jeg er klar for 3 nye måneder på Svalbard.  Gleder meg til å komme opp igjen.  Utfordringer er til for å overvinne!  Det skal gå så bra!  Hører at isbjørnen har kommet til området rundt byen.  3 hytter har hatt besøk av "den gule".  Jeg er klar!

Da blir det vel vakt uke på meg denne uken. Håper flyet er i rute, jeg lander på Svalbard kl 00:30 i natt.  Får prøve å sove litt lenger før jeg lister meg på jobb!

Ha en flott dag og arbeidsuke!

1 kommentar:

  1. UTrolig kjekke bilder og herlig tekst! Rørende med pus som snakket til deg!

    Klem til deg, Gunn Karin! :-)

    SvarSlett