søndag 25. juli 2010

Nytt rede

Ja, så har jammen søndagen kommet - igjen. 

Reven som hyler
En uke går fort, når en ser tilbake på hva en har gjort. Jeg har hatt vakt uke, og forstår at de som er tilbake på "øya" har lite å gjøre.  De kommer med de mest forunderlige spørsmålene du kan tenke deg. For en ferieglede de må ha????!!!!!!!!!.....  Heldigvis er det ikke mer enn en uke til neste gang jeg skal ha vakten. 

Hva har så skjedd her oppe?  Ny overskrift og nokså forklarende er den og.  Jo, jeg har fått avansert fra "kryp-i-ly" til stor og god leilighet.  Har nå fått dobbel så stor plass å rote på.  Denne er ca 60 m2 stor (kryp-i-ly var 25m2) Måtte kjøre 3 ganger med ting & tang før jeg hadde kommet meg inn i "kåken".  Det første jeg måtte gjøre, var å vaske meg inn.  Rengjøringsbyrået som var benyttet hadde gjort sitt, så gjorde jeg mitt. Fillene var skitne etter nedvask, men nå lukter det grønnsåpe og Jif.  Vinduene har jeg ikke vasket ennå, naturen dusjer de med bløtt vann.

På fredag sto en mann, som jeg mente jeg hadde sett før, på kontoret. Han holdt en flyttemelding i hånden.  Jeg spurte høflig om jeg kunne hjelpe han, og han sa:  "fyll ut dette skjemaet i ditt navn, du flytter i dag". (Hvem han mannen er?  Jo sjefen for Statsbygg sine leiligheter) Så var det visning og øynene mine holdt på å gå ut av sine "huler".  Det er en kjekk "kåk" jeg har fått.  I dag, på en søndag, har jeg lekt vaktmester med en kjøkkenkniv og stålneglefil.  Et dørhåndtak var i stykker  - og det var på døren inn til soverommet mitt.  Jeg skulle AKKURAT lukke døren, da jeg sto med den korte enden av dørhåndtaket i hånden.  Resten falt med et brak ned på kjøkkengulvet.......  Da var jeg raskere enn min egen skygge som klarte å stoppe døren fra å gå i "lukk".  Hadde blitt innestengt på soverommet hvis jeg ikke hadde hatt reaksjonsevnen på topp.  NÅ er den fikset og fungerer som bare det.  Kanskje jeg må anskaffe meg verktøy for å kunne fikse småting. 

Endeleiligheten nederst. (To vinduer)
Jeg skulle prøve komfyren i går.  Det var det jeg skulle.  Den funket ikke............  Etter litt kløing i hodet, så dro jeg frem komfyren og fikk satt inn stikk kontakten igjen, så var det på leit etter sikringsskapet.  Der var kursen for kjøkken "off".  Da den kom på "on" funket det og pizzaen er stekt!

Har fått hengt opp bildet "Dialog" som jeg fikk av M som gave + de 3 postkortene jeg har fått.  Alltid kjekt å få et kort i postboksen!  Storesøster sendte et kort fra "mitt Paradis" rett etter at jeg hadde kommet opp (fikk hjemlengsel med en gang.) + et fra Flor & Fjære med eget (personlig foto) frimerke på baksiden.  "Trekkfuglens" kort fra Barentsburg henger og pent oppe.  Det er så kjekt så!

Utsikt har jeg faktisk og.  Når jeg sitter ved frokostbordet så kan jeg enten se Borebreen 

eller andre vei - Operafjellet med Champagneglasset og stetten som har gått + Adventdalen og hundegårdene.  Sitter og teller på fingrene om jeg skal kjøpe meg en litt bedre kikkert.  Jeg bor nå i Isbjørn sonens ytterkant.

Nå må jeg få hjem rifla slik at jeg er "klar" for å forsvare meg!  Du kan tro jeg har fått mange telefoner og meldinger;  "Er det du som har gjort det??"  Først tok jeg ikke ordlyden, men så kom jeg på:  Isbjørnen som døde her oppe etter skudd i hoftefestet -bak.  Sysselmannens politimann frikjente meg (han var min nabo da jeg bodde i "kryp-i-ly") da det var benyttet hagle.       Jeg har rifle.

Nå vil jeg sette meg godt til rette i stresslessen.  Søndagsturen er gjennomført.  Har fått tak i avis, så nå skal jeg trakte meg en god kopp kaffe!  Nyt livet nå!

Her er en liten blomsterhilsen på slutten.  Nå er det snart slutt på sommerblomstene.  Vinteren står for døren her oppe.
Snakkes!
Gulsildre

1 kommentar:

  1. Takker for en hyggelig telefonsamtale og kjekt at du fikk deg større plass og rote på..noe jeg ikke tror skjer...en systematisk kvinne :D
    kos deg..venter på nytt innlegg i morgen.

    monika

    SvarSlett