søndag 11. juli 2010

Den enes død - den andres brød

                                   Kan du høre jeg vinker - eller skal jeg vinke høyere?
Men i alle dager, hvorfor en slik overskrift?  Jo, tv'en som sto her da jeg kom ville brått ikke mer.  NRK1 og NRK2 gikk i grått.  Greit med et tv når du selv kan skrue på og se på det du vil, men du så tomt det blir når det ikke fungerer.  Da jeg ennå har "Krypily" så er ikke alternativ flatskjerm størrelse 36" mulig.  Da må jeg sitte på gangen for å se på tv.  Her oppe er det en egen facebook gruppe som legger ut for salg ting de skal kvitte seg med før de reiser ned til fastlandet.  Jeg fant ingen på gruppen som skulle selge.  En av Torsdagsklubb damene skal hjem og hun hadde et "handikappet" tv.  Handikappet besto i at av og på bryteren var forsvunnet, så lang finger måtte til for å få det på/av.  Hentet tv'en i dag og opererte av og på bryteren med et sugerør.  Nå er det bare å trykke forsiktig på sugerøret, så fungerer det så bra.

Ellers, så har jeg opplevd mye denne uken.  Har fått sett polarreven på nært hold.  Naboen min jobber på samme bygg som jeg jobber.  Hun hadde sett at jeg var på vei til jobb, samtidig som polarreven var i området.  Da jeg parkerte sto hun og delte lunsjpakken med reven - slik at jeg skulle få sett den.  GT er helt topp.  Morgenen etter lå det flere brosjyrer utenfor døren min med nyttig informasjon om Svalbard + hun har vært med kryssord til meg.  Fantastisk menneske.  Hun vasker hos oss på jobb, så hver gang hun har gjort jobbe sin, så står kaffekoppen nyvasket til oss alle. Når jeg takker henne for det hun gjør, smiler hun bare og sier:" jeg fikk bare så lyst til å gjøre det".
 

 Har vært ute og gått mange turer.  Trenger det.  Å ha tjenestebil gjør at du er mer mobil enn du trenger.  Jeg må kjøre til og fra jobb hver dag (HMS) - men etter arbeidstid kan jeg parkere RAV4 og ta meg en fottur.  Var ute og luftet signalpistolen sammen med ei av kortspillerne og hunden Jippi.  Riflen tar jeg ikke med på korte turer, selv om jeg burde.  Tror jeg er trygg nok med en kraftig signalpistol. Er ikke redd for isbjørnen i nabolaget på denne årstiden, men når isen legger seg på Isfjorden - tar jeg riflen med meg.
Reinrose

Når jeg får nytt "krypinn"??  Nei, si det du.  Vet ikke.  Kanskje ikke før til nyttår - men helst FØR oktober.  Jeg tror ikke på noe før jeg får se det.  Det går jo greit med et lite "krypily", men ikke til å ta i mot besøk av mer enn 1 person (overnatting).

Skuldrene mine senker seg forsiktig, ting kommer på plass når du minst aner det.  At jeg er en utålmodig person, er ikke å stikke under en stol.  Kall meg gjerne kontroll freak, men det er jo derfor jeg har fått 25 års tjenesteanerkjennelse fra arbeidsgiver.  På onsdag var det kake på bordet.  Trodde først at det var takk for en intens arbeidsinnsats.  Sjefen spurte om vi visste hvorfor vi fikk kake, men ingen av oss visste - vi smilte fåret og sa :"Arbeidsinnsats?".  Nei, Skatt vest hadde tipset at Olsen hadde 25 års tjenestetid i etaten.  (Jeg startet i Sandnes i juni 1980 - ja, jeg har vært "utro" (ute av etaten) i 5 år).  Gavekort og kake!  Sølvbryllup med jobben.  

Nå vasker vår Herre fjellene og isbreene før besøket til helgen. Det regner forsiktig, og jeg som trodde vi bodde i en "ørken".  Hørte og at det ikke var tordenvær (jippi), huggorm (jippi) eller maur her oppe.  Myggen flyr fortsatt rundt med varmedress og varmekabler.  Når de endelig er klar for å stikke, så har du stukket for lenge siden.

"Stetten" på vinglasset på Operafjellet har ikke sluppet selve "glasset", men det minker godt.  Konkurrasen her oppe er:  Når går stetten? 
 Stetten ser du rett under skylaget.
Ha en flott dag! 

1 kommentar:

  1. Jeg håper det blir så varmt at jeg får se myggen med varmedress og vamrekabler :)
    Nå er det bare dager Gunn Karin før jeg setter beina mine på svalbard lufthavn...
    Føler det blir hektiske dager på oss.. Gleder meg til vi skal ut i 4-5 tiden..tar med kaffe jeg... :D
    Skal fylle kofferten med evergood kaffe og varme klær!
    Å hvor jeg gleder meg :)

    Monika

    SvarSlett