søndag 27. juni 2010

Takk, jeg har det faktisk bra!

Her er jeg på fotojakt med signalpistol på
ryggen og kameraet i hånden.
Du jeg er glad og takknemlig for alle mailer og telefoner jeg har fått fra fastlandet.  Helt utrolig.  Det har hjulpet så veldig da hjemlengselen var på det verste.  Nå har jeg lagt hjemlengselen på hylla, for en stund.  Tar den nok frem i ny og ne for å "kjenne" på den.  Det gjør godt å kjenne at jeg faktisk HAR hjemlengsel - da vet jeg at jeg har det veldig godt hjemme og! 

Det har vært stor utvikling den siste uken, ang sosial tilhørighet.  Mens hjemlengselen var på det hardeste, så fikk jeg "servert" at det tok MINST 1 - 1 1/2 år å komme seg inn i lokalmiljøet.  Vel, jeg har vært her i 6 uker og har alt blitt "utnevnt" til sjefsinnkaller til torsdagsklubben. 5 damer som møtes. Hver torsdag er det felles bespisning på Kroa - for de av oss som er tilstede. Har og vært på fototur med ei som jeg og har blitt kjent med via via andre.  Kult!
Gruve 5
Den største overraskelsen kom via posten på fredag.  Postboksen var opptatt av en brun pakke.  Inne i pakken lå det "gull" (les Evergood kaffe).  Tårene sto i øynene da jeg åpnet og kjente lukten.......  Tusen takk Å&K.  Har traktet noen gode kanner kaffe og koooost meg veldig!  Sitter faktisk med en nytrukket kopp nå!
Oppholdet her på Svalbard har lært meg enormt mye - natur, flora og fauna.  Denne gangen er det blomster.  Blomstene "eksploderte" plutselig.  I går var jeg ute og fotograferte Svalbard valmuen - nasjonalblomsten her oppe.  Mens jeg lå flat på bakken hørte jeg en stemme som henvendte seg til meg. Snudde meg og så inn i fjeset til en dame som så litt ilter ut.  Hun var passasjer på en tysk cruisebåt og trodde jeg var en av gjestene der som hadde forbrudt meg på ferdselsloven på Svalbard.  Det ble en morsom samtale med henne.  Vi skiltes med et håndtrykk og god tur. Stakkars, hun gjorde det rette - men vi som er fastboende har litt mer bevegelsesfrihet.
Svalbardvalmue
Fikk en koselig henvendelse fra ei som jeg har blogget/chattet med en stund. Hun hadde lyst til å komme til Svalbard.  Det skal bli koselig å få lov til å vise henne Longyearbyen.  Hun har fått leiet en leilighet her oppe og kommer sammen med sin mann i juli.  Da blir det fotohelg de lux.  M&V, velkommen skal dere være!
Blåsnelle

Polarsnelle

2 kommentarer:

  1. Hyggelig lesing.
    Jeg ser at hjemmlengselen har blitt lagt på hylla! Det har jo blit sommerlige og lyse farger på bloggen :D
    Fine bilder av floran. Likte speiselt det siste der dofen gjør mer spenning i bildet.
    Evergood blir det også i Juli... :)
    Gleder meg masse til å komme og hilse på!
    Monika

    SvarSlett
  2. Kjekt med besøk!

    Jeg har prøvd meg med makrofotografering med ymse resultat. Vet ikke helt hva jeg gjør feil, men det har blitt mye :slett.

    Dere er så hjertelig velkommen. Bilen er klar for kjøring og våpenet er pusset.

    Snakkes!

    SvarSlett