søndag 20. juni 2010

Da vi ble turistattraksjon

Våknet tidlig i dag morges, noe rart skjedde på utsiden. Sto opp og så DEN folkevandringen - rett utenfor døren. Hva i alle dager skjer??? Jo, et av de største cruiseskipene hadde lagt til kai og sluppet ut noen av de 3 500 gjestene. Longyearbyen er jo ikke sååååååå stor, så vandringen skjedde langs bygninger og dører. Det er jo mange flotte motiv i området jeg bor, du får en fantastisk utsikt. De tittet inn i søppelcontainerne våres...... ÆSJ.......

Kunne ikke sitte hjemme i det flotte været. Kokte kaffe og pakket en liten ryggsekk. Våpenet i dag var en bil. Kjørte ut til campingplassen og satte meg ned for å se på dyrelivet (det var fugler i dag)
Her er Polargirl på vei mot Barentsburg


Her er en storjo nysgjerrig på hva jeg gjør.
De fuglene som var mest spennende i dag var rødnebb ternen. Fantastisk show. Jeg fikk sitte i fred, normalt stupbomber de mennesker - men i dag var det fiskelykke som sto på kartet.

Fantastisk opplevelse å se stupbombingen etter småfisk.

Fikk og se polarmåken fra sin fineste side. Han/hun fløy rundt meg og viste seg frem. Jeg takket og trykket på utløseren.

Ellers går det ganske greit. Litt tom etter at "trekkfuglen" fløy til sydligere breddegrader, men livet må gå videre. (Det var kjekt med besøk + å få Evergood kaffe) Kaffien drikkes med andakt, for vi får ikke Evergood kaffe her oppe. Her reiser "Trekkfuglen" hjem. Takk for besøket!

Ellers så jeg i dag Ea med 5 små nøster som skulle ut i havet. De fikk en liten svømme opplæring før turen gikk videre.
Nå skal jeg på hybelkanin jakt. Vasker og koster gulvet + tørker støv flere ganger i uken. Tror det er naboen som dytter støvet inn når hun går forbi døren. (hun er vaskekonen vår på jobb :) ) Hybelkaninene er blå, og jeg har ikke blå ting inne i stuen........ (har kanskje støv på hjernen snart........)
Ha en flott uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar