torsdag 6. mai 2010

Tiden flyr så alt for fort

(Svalbard valmue)


Har du pakket??? Gruer du deg? Tenk å ikke få se våren slik vi har den her hos oss?!!

De mener det godt, men av og til så lurer jeg på om livets navle er akkurat der vi står der og da. Jeg må svare to ganger NEI og ett "våren er spesiell uansett hvor du er". Må jo innrømme at jeg kjenner det i magen................................

(fauna på Svalbard)

Nå ser jeg at mine to pakker er ankommet Longyearbyen, så nå går to nye Smart pakker av sted i morgen. Skal prøve å komme opp med kun en koffert....., det er ikke lett.

Ellers, så har jeg alt hørt gjøken. Den kom i dag morges kl 08:14 til Dalstrøkene innafor. Våknet til en rar lyd og tenkte at nå har bonden fått en rar melkemaskin lyd. Så var det "bare" gjøken. Men varmen glemte den å ta med seg.

Tenk, nå grønnes det på trær og bakke. I blomsterkassen på terrassen står liljekonvallene i knopp. Fantastisk, men det var den varmen som vi manglet. Jeg har fått god trening til vinterværet i nord. Det blir en liten overgang.

Er invitert med på fuglejakt når jeg kommer opp. Ehhhh, ja vel?? Jeg jakter kun på Skjærer som tar Stæren. Heldigvis var det ikke med rifle, FOTOJAKT - YESSSSSSSSSS. Jeg er klar!
Du får ha en fortreffelig dag. Jeg ser frem til å få lov til å prøve noe nytt. At savnet etter mine gode kjære venner og familie er og vil være der, Det er helt naturlig. Nå er det å leve livet (fornuftig) og se hva det gir og tar av deg. Så får vi se hvor mange som kommer på besøk mens jeg er der.
Nå er det ikke mange dagene til avreise, må bare ned til Dalstrøkene innafor for å få med meg "lukten" av området.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar