mandag 17. mai 2010

Brått gikk tiden såååå sent

Ja ja, nå er det jammen 17. mai. Flagget henger på plass, bjørkeløvet er grønt, liljekonvallene er i knopp og tulipanene er flotte. Det var den varmen som vi ikke har fått skikkelig ennå.

Husker du da vi var små, vi skulle til tannlegen. Dagene gikk sååå fort, og gruingen ble brått en realitet. Husker du da vi var små og ventet på julaften? Tiden sneglet seg av sted. Det var jo rett før vi gikk på tak og vegger - det gikk jo sååååååååååååååååååå sent.



Nå er jeg voksen, og jammen har jeg oppdaget at tiden snegler seg av sted. Nå må det snart bli 18. mai så jeg kan dra nordover. Kofferten er pakket (og veiet på badevekten - for tung. Feil på badevekten, for jeg veier ikke sååå mye som vekten sier), fotoutstyr er pakket og laptopen er oppdatert og kopiert. Har jammen med meg en ekstra hard disk, må jo ha med minner hjemmefra????????!!!!!!!!!!!!!





Har hatt fri noen dager. En uke i hytten og en uke i leiligheten. Hva jeg har gjort? Å ikke spør. Har gjort alt og intet. Det er jo det som er ferie. "Råtassen" (bilen) skal få et godt nytt hjem. Han er solgt og skal tjenestegjøre som kort-vokst limousin i morgen tidlig kl 06:45. Jeg skal få lov til å nyte turen ut til Sola i renvasket kort-vokst limousin.

I kveld blir det pizza og besøk av ei venninne som kom hjem fra tur på Svalbard i går, 16. mai. Nå håper jeg at askeskyen fra Island holder seg borte - til jeg kommer frem. (Det var litt egoistisk, var det ikke??)

Sa jeg at tiden snegler seg av sted?? Jeg er skamklar for å prøve noe nytt!
See you!

2 kommentarer:

  1. Gleder meg masse å høre hvordan livet ditt på Svalbard blir..

    Du får fikse en fotosafari til meg :D så kommer jeg!

    Riktig god tur!

    monika

    SvarSlett
  2. Kom du. Så tar vi det som det kommer!

    Takker for kommentaren!

    SvarSlett